søndag 20. juli 2014

Sommerpynt!






























Jeg liker å pynte ute om sommeren, særlig når jeg vet at det blir forberedt deilig mat på kjøkkenet, og vi vet at kvelden blir lang og fin på verandaen. I år har vi hatt en god del besøk, og da må vi ha flere bord. Bordet som kan skimtes på dette bildet er jeg så heldig å ha fått av ei venninne. Det er bare sjarmerende at deler av borplaten synes, siden den er så vakker som dette! Så, da kan jeg ta fram alt jeg har av små og litt større duker og sette sammen og gjerne legge litt oppå hverandre.



































Her en detalj fra den ene løperen, som jeg har arvet etter farmoren min. Jeg tror hun har laget den selv, i lin. Her er det altså arvet og nytt og loppemarkedduker i skjønn forening!



































Dette er egentlig en gardin, som jeg bruker som duk!
































Oppå bordet er det koselig å pynte med lykter og blomster fra hagen! Her roser, marikåpe og lavendel. Norgesglass egner seg godt som lykt, syns nå jeg:-)

MEN, foreløpig har vi glemt det som pynter opp aller mest. For meg er det ganske så viktig å ha det koselig rundt meg, og ha tid til å pynte og på den måten gjøre et godt måltid enda bedre. Det er fint å kunne ønske familie og venner velkommen til bords når jeg er fornøyd med både mat og pynt! Så er det jo til slutt alle de skjønne, små og store, menneskene som sitter rundt bordet som pynter opp aller mest. Først da kan vi snakke om sommerpynt, og det er denne pynten som gir oss den største gleden. Det å få spise sammen, være sammen! Så, vi fortsetter bare å pynte opp hus og hage med alle de menneskene vi er så glade i:-)








































































































































GOD SOMMER!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar